Întâi să definim termenul de porno patriotic, că nu are nici o legătură cu sexul, ci cu modul de prezentare.
Caracteristica principală a pornografiei e că se petrece într-o lume paralelă, în care totul e mai sexual. Toți băieții care livrează pizza au penis de 25 de cm, pe marginea drumului sunt doar autostopiste cu țâțe mari care ți-o sug drept mulțumire că le-ai dus 50 de metri, toate bibliotecarele se masturbează pe sub birou și vecina umbla dezbracată prin casă special ca să bați tu la ușă. Sora și mama vitregă au ambele fantezii cu tine, polițista te arestează doar ca să-și smulgă hainele în fața ta.
E o lume paralelă distractivă, în care îți place să-ți imaginezi că trăiești, atunci când ai chef de sex. Seamănă oarecum cu lumea reală, dar totul e trecut printr-un filtru sexual, care simplifică orice interacțiune umană.
Să facem abstracție de partea cu sexul. Se ia un filtru cu ce te interesează și se modifică totul în funcție de filtrul ăla. În definiția mea, asta înseamnă pornografie. Aplicarea unui filtru extrem lumii reale. Da, știu că e pleonasm, dar ca să facem distincția în definiția mea a pornografiei, vom numi pornografia clasică a fi pornografie sexuală.
Dar ce s-ar întâmpla dacă am înlocui filtrul „sex” cu filtrul „patriotism”?
Păi ar ieși exact această reclamă de porno patriotic.
Observați că lumea în care se întâmplă acțiunea e bazată pe lumea reală, dar trecută printr-un filtru de patriotism la fel de ridicol ca și ăla sexual din pornografia clasică. Românul e curat, cuminte, vrednic și inocent. Istoria a fost crudă cu el. Oameni răi l-au furat, l-au înrobit, l-au chinuit. I-au furat destinul și istoria acestui popor nobil și luminos. N-a fost vina noastră. N-am fost nici proști, nici leneși, nici dezorganizați, nici mișei. Nu ne-am vândut țara și unul pe altul de la începutul timpurilor până acum. Noi am fost niște oameni buni, semeți, cu origini sănătoase. Ne-am născut din eroi și vizionari, însă istoria asta, în gâtul măsii de istorie, n-a fost cinstită cu noi. Au venit turcii, rușii, americanii, nemții, ungurii, polonezi și restul să ne strice nouă echilibrul. Fără ei, am fi fost atâât de bine. DAR NU AM AVUT ȘANSA SĂ NE ORGANIZĂM SINGURI, LA POTENȚIALUL NOSTRU. Din cauza altora.
Imaginea e frumoasă. La fel de ruptă de realitate însă ca și cea din pornografia sexuală. Ai vrea să trăiești puțin în lumea asta a pornografiei patriotice în care niciodată nu ești idiot, ci doar victimă fără vină.
Diferența tristă dintre consumatorii de pornografie sexuală și cei de pornografie patriotică e că cei din urmă chiar cred pe bune că lumea aia pornopatriotică a existat și ar putea să mai existe. Noi, labagiii, știm că e o fantezie și că vecina cu piscină n-o să ne invite niciodată să o dăm cu cremă de plajă între buci. Labagiii patriotici cred că e real. Că dacii aveau imperiu avansat. Că Vlad Țepeș era un om de o moralitate fără reproș si că Ștefan cel Mare s-a bătut necontenit pentru binele și destinul poporului.
Și așa se nasc acțiuni cretine heirupiste, ca asta de a cumpăra Cumințenia Pământului din donații. Îi vezi pe fanii pornopatriotism cum își pun diplomele de donator pe Facebook, făloși că au ajutat lumea fictivă în care cred. Ce le mai place pseudointelectualilor pornopatriotarzi să de cace pe ei și să se bată cu cărămida în piept cu cumpăratul statuii. OH, AȘA VOM DOVEDI CĂ AVEM SPIRIT NOBIL!
Cumințenia pământului nu pleacă nicăieri. E trecută la patrimoniu. Nu are cum să iasă din țară. Nu are cum să o cumpere un chinez și o să fugă pe ea. Și dacă nu o cumpără nimeni, și dacă o ia un colecționar privat, STAI LINIȘTIT, TOT O SĂ POȚI SĂ O VEZI. Pentru că proprietarii actuali sunt niște săraci care ar expune-o pentru bilete. Iar colecționarii de artă nu sunt Scrooge McDuck. Nu vrea nimeni să o ascundă într-un seif. Toți vor să o expună, să scrie sub ea, la muzeu, „face parte din colecția lu georgel. poți să te uiți la ea, dar e a lui, pentru că un domn fin și select”. Ceea ce nu o să te deranjeze cu absolut nimic la privit lucrarea și bucurat de ea.
Ce e cu obsesia asta cocălărească cu proprietatea? Nu poți să te bucuri de artă decât dacă o deții? E important acolo, pe act, cine e proprietarul? Ce treabă are arta cu deținutul de obiecte? Cât de cocalar gherțoi pseudointelectual trebuie să fii, să vrei să deții artă și să te freci pe burtă că e a ta? NU DESPRE ASTA E ARTA, MEDIOCRULE.
E scârbos. E scârbos că a apărut o tagmă de gherțoi pseudointelectuali pornopatriotarzi care insistă că donatul îi face intelectuali fini, degustători de artă și români verzi și mândri, nu cocalari simpli care n-au înțeles nimic de la nimic și vor să se fălească cu achiziții. Lor chiar li se pare demers cultural, nu mârlăneală de animal simplu, blocat pe cine și ce deține.
Din fericire, donația merge ca pla, și nu s-au strâns bani nici de soclu pe care să pui statuia. Dar se fac filmulețe de-astea pornopatriotice, să se frece idioții pe sfârcuri și să se piardă în lumea lor imaginară, complet rupți de realitate. Până la urmă, despre asta e vorba în pornopatriotism. Despre întreținut fantezia și atât. Iar din punctul ăsta de vedere, și-a atins scopul. Banii nu se vor strânge și pornopatriotarzii vor avea o dovadă nouă că i-a furat istoria și nu e vina lor. Ei au încercat. Ca Ștefan cel Mare și Burebista. Dar a dracu’ istorie nu ține cu noi.
Comentarii (86)
sloboz
#partikip
Pseudointelectualitatea e un pseudoconcept. Nu există nicio diferență între intelectuali și pseudointelectuali; niciun om inteligent și cult nu s-a referit vreodată la el însuși ca intelectual.
nu are nici un sens ce zici tu. eu ma refer la altii, nu la mine. deci nu contrazice cu nimic ce zici tu ce zic eu. doar tonul lasa impresia ca ar contrazice. destept clar nu esti.
E si urata cu spume chestia aia pentru care cersesc bani. 11 milioane de euro, hai nu zau! In filmuletul patriotard de peste 50 de ani o sa apara la categoria „Praduitorii tarii” si cel care incaseaza banii pe oribilitatea aia.
Pentru un meleon de parai gasesc eu niste baeti care face trei Cumintenii mai bengoase!
dude, nu despre cat de „frumoasa” sau „urata” e vorba aici, e arta, intotdeauna o sa fie si frumoasa si urata in acelasi timp. nu conteaza asta.
Frumoasă pentru tine, urâtă pentru el. Nicio problemă aici. Omul zice ce simte el când se uită la căcatul ăla care parcă a fost cioplit de un maimuțoi neandertalian cu microcefalie. Nu despre simțeli e arta?
mda, numai ca „omul” e prost de-i curge din gura…
Ba da, Jane, fix despre simteli este arta. Uite, eu simt ca tu esti cea mai tare fata din Romania doar pentru ca esti iubita lui Radu si gandesti frumos. Esti o opera de arta. Cum esti pe Facebook?
nu cunosc omu, si sunty 90% sigur ca e barbat.urasc femeile care vorbesc mult, asa ca si daca ar fi fost madalina ghenea, tot nu.
„Dude”? Are you writing from the past?
Tot cu munca, tot cu munca?
De parca muzeele noastre ar fi asa o chestie atractiva, si drept urmare cumintenia pamantului ar fi vazuta si admirata de milioane de turisti anual! avem niste muzee sinistre, absolut penibile, pragmatic vorbind mai bine da statul autorizatie proprietarilor actuali s-o imprumute din cand in cand muzeelor din europa, s-o bage in circuit, ca in muzeele lor chiar se duc oamenii si chiar ar avea expunere.
Daca imi dovedeste cineva ca statuia asta e un pamflet al lui Brancusi atunci pot sa ma linistesc, altfel statuia arata de parca ar fi fost facuta acum 4000 de ani iar la final cand sa ii faca fatza sculptorul si-a rupt dalta si a trebuit sa ii trasese liniile fetei cu ciobul. Daca era vorba despre una din domnisoarele pogany mai ziceam, ca na’… e vorba de dovada ca Brancusi se intalnea cu extraterestrii insa pentru piatra aia zgariata ar trebui sa dea altcineva 20-jde milioane de euro.
ce oameni
Roflcopter
Boss…tu o sa treci vreodata de gandirea asta a unui pusti de 16 ani? Ce trebuie sa se intample ca sa evoluezi si tu? Sa te combini cu vreuna, sa te casatoresti, sa faci un copil? Sau o sa fii ca badea, care a ramas la fel de prost dupa ce a parcurs si etapele astea? Probabil ca unii sunt nascuti sa moara cu creierul blocat la 16 ani. Pacat. Ar mai fi atat de multe lucruri de experimentat/inteles.
tu trebuie sa te maturizezi un pic mai mult si sa intelegi ca o piesa de arta cu siguranta nu e un lucru de care sa avem noi romanii nevoie acum. In situatia in care se afla acum romanii din romania, sa consumi resurse cu asa ceva, e complet stupid si asta da dovada de lipsa de maturitate intelectuala. in cazul in care nu te-ai prins, iti spun eu: tu traiesti intr-un mare cacat si „pui botu’ ” la niste povesti ce construiesc o lume imaginara total rupta de realitate.
Copile, ce bucată din logica expusă ți-a suprasolicitat neuronul?
În tot aplombul tău te-ai gândit ca dacă e expusa intr-un muzeu ala s-ar putea sa nu fie în România?
Și BTW, Radu are gagica ce și arată bine ceea ce se vede si-n modul în care scrie ca nu mai e chiar atât de multa pula și muie tot la 3 cuvinte.
Deci comparația cu Badea pică: ala nu vorbește ca un birjar retardat nu pentru ca n-ar fi ci pentru ca ii e frica de CNA.
tu n-auzi ca nu ai voie sa o scoti din tara, ca e trecuta la patrimoniu?
Centaure, ești tâmpit dacă crezi că acum o să înțeleagă ăsta doar pt ca i-ai zis iar ca e patrimoniu și nu poate fi scoasă din țară.
O să te întrebe iar și iar.
Da, am văzut ca și tu și prietenul tău Eftimie ati devenit brusc și experți în patrimoniu impreuna cu ceilalți ce vor o tara ca în vest dar sa o facă altii.
Lucrările astea se împrumută și altor muzee, ca de aia exista expozițiile temporare ce durează multe și multe luni.
Nu e ca și cum noi în muzeele noastre numai Grigorescu și Luchian.
Te contrazic. Uite aici legea http://www.clr.ro/rep_htm/L182_2000_Rep2.htm. Obiectul de patrimoniu poate fi „imprumutat” temporar, spre exemplu, unor muzee dinafara tarii . Sunt zeci de opere din patrimoniul international care „se plimba” prin lume. Exemplu: Comorile Chinei (obiecte de patrimoniu in China)– Soldatii de Teracota ce au fost expusi la Muzeul National de Istorie din Bucuresti si in alte capitale din Europa sau alt exemplu foarte multe obiecte din ceramica din civilizatia Cucuteni (sunt obiecte de patrimoniu) au fost expuse temporar la galeria de arta a Vaticanului in 2008 etc.
Apropo de „obiect de patrimoniu”, la ăilalți, la imperialişti, la americani, la engleji, pe acolo, tot aşa o fi? Adică nu te las io stat pă tine, fraiere, să-ți vinzi tabloul la cine vrei din lumea asta, că l-am declarat io obiect de patrimoniu național. Nu e o întrebare retorică, habar nu am, bunul simț spune că astea sunt căcaturi comunistoide.
Cancer oricui zice „comunistoide”!
Sugi pwla, Jane Făe
Cuvantul „comunism” nu este potrivit aici. Comunismul este abolirea proprietatii private. In cazul de fata nu se aboleste proprietatea privata in general si nu sunt afectati toti cetatenii. Interdictia de a scoate din tzara o statuie ingradeste niste drepturi minore, unei maini de oameni al caror cancer osos mi-ar produce bucurie.
Alminteri, regula este asemanatoare cu cea din Franta:
„Le traité de Rome contient dès l’origine une
exception en faveur des trésors nationaux.
L’article 36 devenu l’article 30 UE réserve la po
ssibilité aux États membres d’instituer des res-
trictions à la circulation des trésors nationaux pr
ésentant une valeur historique ou artistique.
[En France, l]es trésors nationaux, biens culturels dont l’
importance justifie qu’ils restent sur le terri-
toire, sont frappés d’une interdiction d’export
ation définitive. ”
Stiai ca monopolul electricitatii in Bucuresti il are Enel, 25% proprietate a statului italian?
Sau ca firma Apa Nova care adapa Bucurestii este in parte proprietatea statului francez? Apa Nova e 100% a Veolia, care e 10% proprietatea CEC-ului francez (10% de stat) si 5% a lui Electricite de France (85% de stat).
Stiai ca GDF Suez, care da Bucurestilor gazul si prostilor din Sectorul 1 pe Clotilde, e 35% de stat? In perioada in care Clotilde era shefa pe Romania, firma era 80% a statului francez. Clotilde, in etate de 30 de ani, smantanea tot sudul Romaniei. Nu a tras statul francez nici o tzeava, nici de apa, nici de gaz in Bucuresti, dar tu le dai „comunistilor” si marii capacitati Clotilde tribut lunar.
Statul francez nu se teme ca „statul e cel mai prost administrator”, ca doar nu o sa iti intinzi tu un nou sistem de conducte si nici nu o sa te adapi din Ciurel. Uite-asa, cu administratie proasta, statul francez i-a dat tinerei Clotile (persoana particulara, cred) post cum tu doar poti visa. De fapt, cred ca tu visezi si la leafa nici cat un spalator de veceuri din Luvrul „comunist”. 1467 euro pe luna e minimum in Franta „comunista”.
Ar fi frumos ca Romania sa aiba statui si canalizari. Dar daca resursele sunt reduse, si trebuie sa alegem, as alege ca romanii sa investeasca in canalizari.
Azi (sambata), conform BBC, s-a decis amanarea scoaterii din tzara (de la engleji, smartassule) a unei coronite a reginei Victoria: „A temporary export ban has been placed on a sapphire and diamond coronet that belonged to Queen Victoria, preventing it from being sold abroad. The coronet, designed by Prince Albert for their wedding in 1840, is at risk of being exported unless a UK buyer matches the £5m asking price. The temporary ban was imposed after the owner applied for an export licence. The Department for Culture Media and Sport said a final decision over the export licence will be deferred until 27 December.” Ori regina Victoria si tot neamul ei sunt comunisti, ori Terente ar afla lucruri noi si din almanahe.
tari diferite, legi diferite, tu esti prost?
Ba invers: tzari asemanatoare (civilizate), legi asemanatoare.
http://italychronicles.com/a-fine-art-trap-for-expats-in-italy/ „Under Italy’s laws, any object over 50 years of age is classified as a cultural asset and may only leave Italy after having been registered with the Belle Arti department of Italy’s Heritage and Cultural Activity Ministry. Even items which leave Italy temporally – in order for them to be exhibited in another country or to be sold at auction – require official approval. I am told by someone who works in Italy’s antiques trade that dealing with approval process bureaucracy can be time consuming and costly too. Italy’s rigid laws are really designed to catch items such as chunks of the Colosseum and other antiquities.”
https://news.artnet.com/art-world/germany-passes-cultural-heritage-legislation-525563 „Despite protest from all quarters of Germany’s art scene, the country’s parliament, the Bundestag, approved the passage of the controversial cultural heritage protection legislation today. The law seeks to prevent the export of nationally significant cultural goods. However, the legislation was fiercely opposed by Germany’s art dealers, artists, private collectors, art fairs, auction houses, museums, and just about everyone else working in the country’s cultural sector. Critics feel that their ownership rights are being restricted as a result of these measures.” Ghinion.
https://appraiserworkshops.blogspot.com/2014/04/export-restrictions-and-art-market.html „Under Italian law, any object designated a „national treasure” cannot leave the country permanently—it can only be exported temporarily, for a maximum of 18 months. Even if an object is not a national treasure, official approval is required for it to leave Italy, even temporarily, if it over 50 years of age. TheNetherlands, for example, also has a short list of artworks that cannot be transported, but the list in Italy is far longer.”
Numai americanii nu au restrictii, pentru ca nu au cine stie ce arta plastica, si dorinta lor fierbinte e ca cineva sa puna botul la „arta americana”.
macar filmuletul fantastic e unul fain
N-am sa inteleg vre-odata cum se face ca Brancusi a devenit Brancusi pe alte meleaguri dar romanul nu vede ironia in a-l folosi ca unealta intru gloria patriei.
Eu nu am înțeles niciodată care e fascinația asta a românilor pentru francezul ăla.
Poate ca suntem pielea pulii dar suntem pielea pulii ROMÂNEASCĂ.
Arată bine statuia.
Doar că: fie aș da maxim 30 lei pe un bilet – să o văd într-un muzeu, alături de alte 499 obiecte similare sau mai bune; fie aș lua-o cu maxim vreo 1 – 2 mii euro, să îmi facă living-ul mișto (și aici chiar cred că Brâncuși mi-ar fi vândut-o cu o sumă similară, la vremea lui).
Dar cred că filmulețul a costat mai mult decât atât. Artă ambele, ce dreacu
Știe cineva de anume Brâncuși / sculptura dată sunt acum în vogă? Am scăpat eu ceva și rămân în urmă cu trendurile istorice / patriotice?
Că na – aș vrea să încep o campanie de crowd pentru a cumpăra osul pelvian al lui Boca. Ar prinde? Mă ajută cineva cu un video trendy?
Desigur, argumentele tale sunt excelente si chiar nu pot fi contrazise.
Dar gen Plesu care e intelectual d-ala obiectiv o donat. N-ar trebui si noi sa donam, ca sa fim ca Plesu?
Adica sincer, tu ce ai alege intre a avea dreptate si a fi intelectual ca Plesu?
Nu iti spun eu cum sa gandesti, dar daca alegi prima esti muist.
Prima e să donăm, că să fim ca Pleșu.
A doua e a avea dreptate.
A treia e a fi intelectual că Pleșu.
Mi-a scăpat vreuna?
Jane, simt ca tu esti iubita lui Radu. Vreau sa stiu doar.
Plesu e ministrul culturii iliesiene? Consilierul diplomatic al lui Basescu? Ministrul de externe CDR? Ala care a ratat intrarea Romaniei in NATO la summitul de la Madrid, unde au fost invitati cei mai lenesi si mai sceptici dintre aliati, Cehia si Ungaria? Un intelectual.
„Din fericire, donația merge ca pla, și nu s-a strâns bani nici de soclu pe care să pui statuia.”
Poti sa stergi comentariul. Stiu ca scrii corect (plm, nu s-a apasat o tasta, nu ai fost atent etc), dar zic doar asa, sa corectezi „s-a” ca altfel o sa se umple de oameni super inteligenti care or sa arunce cu cacat spre tine. Stiu ca esti Centaur si cacatul nu trece prin aurele tale ultraspeciale, dar e mai bine sa te feresti de ei.
The bandwagon effect at its purest
Cine conduce al doilea tren? Nu conteaza. Oricum, in Romania, viteza trenurilor este, in medie, de 66,4 km/h. Deci nu poate ajunge mai departe de Zalau.
Da’ o reusit sa faca ce era planuit defapt, sa uneasca poporul prin tinta impartasita de a achizitiona un obiect-mandrie nationala?
un labagiu. doi labagii. articulat, labagiii. Una e sa spui ca noi suntem labagii, alta e ca noi suntem Labagiii. cu 3 de i si L mare.
A spune 3 de i e ca si cand ai spune 3 de cai sau 3 de oi. Sunt 3 i, cum sunt 3 cai.
@ centaur: gatul ma-sii de istorie. Ma-sa are cratima.
Despre ce este arta?
M-am oprit din citit articolul ca sa donez si eu !
Mersi !
să-mi bag pula în cumințenia lor, țara arde și baba se piaptănă, așa și cu ăștia… auzi și ce nume: cumințenia pământului…
desi sunt la alta virsta (imi cer scuze pt. asta, pt. intiia oara !), la fel gindesc si eu.
imi place Brancusi, ma emotioneaza mereu povestea lui, dar nu mi-a trecut prin minte sa donez
si din motivele expuse de dvs. !
Nimic mai gresit. Eu am donat si doar cititorii acestui comentariu stiu. „Ii vezi pe fanii pornopatriotism cum își pun diplomele de donator pe Facebook” Cei care „se lauda” defapt doar incearca sa promoveze demersul si sa dea exemplu altora. E un experiment social si politic sanatos pt o tara moderna, care mai scoate la iveala tot felul de opinii precum ale autorului acestui articol :)
Gresit esti tu in felul in care ai iesit de la mama natura. Ne furam singuri painea unu altuia, ne certam intre noi fara motive serioase pt. ca nu avem minte suficienta, suntem pe ultimul loc in europa la orice si tu te gasesti sa promovezi arta. Esti idiot stimabile….
PLM, nu imi imaginam ca Stalin vede asa bine noaptea!
Asigurarea cat o fi
Si cine incaseaza banii?
În 1953, Lolescu avea 24 de ani. Fusese brigadier timp de o jumătate de an în Valea Jiului, unde muncise la construirea căii ferate, făcea parte din Organizaţia de Tineret a Partidului Comunist şi era entuziasmat de idealurile cu care fusese îndoctrinat.
În primăvară, prim-secretarul organizaţiei, Constantin Babalîc, i-a dat ordinul să demoleze Coloana. La vremea aceea, liderii comunişti nu puneau mare preţ pe monumentul imaginat de Constantin Brâncuşi. În oraş i se spunea „Sula lui Tătărăscu”, după numele prim-ministrului în vremea căruia fusese construit. Nu era o operă de artă, ci doar „o lucrare comandată de Tătărăscu”.
pe poza asta merge pus margineanu cand indeamna la defecat in ploaie. atunci sigur strang mai mult, mcacar cacat daca nu parnos.
Virginitatea cand ne-o cumparam inapoi?
Eu as vrea sa stiu pe banii cui s-a facut respectivul spot si pe ai cui se va difuza (daca). Sa stiu cine-i prostul, daca nu cumva suntem noi toti.
Cica autorii l-au facut pe banii lor:
http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-21241268-stalin-soldatii-armatei-rosii-personaje-intr-nou-spot-pentru-cumintenia-pamantului-agentia-papaya-realizat-clipul-separat-campania-oficiala-aprobata-guvern.htm
asa e, draga, nu conteaza cine-i proprietarul
nu conteaza nici cine-i autorul, la urma urmei
noi ce avem de facut e sa sprijinim arta PURA, aia fara proprietar si fara autor ;)
Bunurile culturale mobile, proprietate a persoanelor fizice sau juridice de drept privat, clasate în tezaur, pot face obiectul unei vânzări publice numai în condițiile exercitării dreptului de preempțiune de către statul român, prin Ministerul Culturii.
Eu nu pricep cum pot fi unii atat de prosti sa doneze banii lor ca sa intre ceva in posesia statului roman. Acelasi stat care, ca un bun administrator ce este, acum 3 ani a pus un dorel sa spele Poarta Sarutului cu jet de apa sub presiune, opera fiind aproape distrusa. Acelasi stat care are de unde sa dea milioane fara numar la catedrala, dar nu are 2 lei sa puna plase anti-insecte la geam la spital. Dar vine si imi cere mie sa donez. Asta e obraznicia pamantului.
Am auzit de zeci de ori prostia asta cu „Poarta Sarutului a fost distrusa prin spalare cu jet de apa”. Nu pot sa inteleg cum poti distruge ceva din piatra, prin spalare cu jet de apa, poate doar daca insisti timp de milioane de ani fara oprire. Sunt de acord ca operatiunea a fost poate o teapa, dar de aici si pana la a spune ca am distrus o piatra spaland-o cu apa, e cale lunga.
poate ca jetul mai avea si altceva in afara de apa
Tetelule, nu ma dau specialist, dar cauta pe wiki, Poarta Sarutului nu e facuta dintr-un bloc de granit, bazalt, sau orice alta piatra tare ( alea cu duritate mare, peste 7 pe scara mohs ), ci, surpriza, din mai multe blocuri de piatra moale, poroasa, sculptata si placata ( cu travertin de exemplu ). Mai pe romaneste, cam la fel de tare ca tencuiala de la casa. Acuma, ia matale un Karcher K4 ( din ala home-use, costa maxim 500 lei, deci nu e scula profesionala ) care scoate jetul de apa la 130 bari, si incearca sa-ti cureti zidurile casei cu el. Si spune-mi de cate „milioane de ani” ai avut nevoie pana au inceput sa-ti sara tencuiala si caramizile din zid. Sa vedem ce mai zici dupa aia.
Mea culpa si multumesc pentru raspunsul civilizat, demn de un centaur.
Nu știu ce argumente să aduc in această discuție care mă depășește. Sincer!
Țara noastră nevoie in disperare de o nouă față. Orașul Pripyat la 30 de ani după explozia centralei nucleare e minciună pe lângă cum arată acum România.
Cumințenia Pământuli arată in România exact ca un Mercedes lângă o casă de chirpici in pula mea.
(hai că m-am dat deștept )
Muta-te, draga, in orasul ucrainian, daca iti place asa mult! Sau te-a luat valul practicand sportul national (jeluirea).
Sa te fut la inima de stupid simpatic, daca ai fi fost interesat de subiect ai fi aflat ca timp in urma statul a fost invitat sa recupereze unele creatii ale lui Brancusi, tocmai pt ca fusesera lasate de hipsterul asta genial in modelat aceluiasi organism nesimtit! Si statului i s-a rupt sau au urmat o agenda a altor interese socialiste… Iti inchipui ca o asa campanie se face dezinteresat acum? E ca si campania pro-monarhie, regele a fost saracul fortat sa abdice, i s-a varat in piept cu de-a sila medalia bolsevica, a fost obligat sa plece cu opere de arta, masini si valori de o valoare inestimabila! Au gasit niste imbecili sau latrai de serviciu ca sa imbrace in haina patriotica o zdreanta cusuta cu fir de interes! Ti-ai irosit talentul narativ fix pula cu un non-subiect
aka popa, când n-are ce face, botează viţei
Cumintenia asta are o postura cam prea defensiva, aproape postraumatica. Parca-i o fatuca naiva de la tara, abia ajunsa la a treia menstra, dupa un viol vasluian coordonat. Si acu asteapta prelevarea probelor biologice.
restul e amatori. tu esti singurul care l-a inteles pe brancusi ;)
Uitati-o moca aici: https://sketchfab.com/models/b6d1fe4fd6d642378314f757e7d50f85
Made by yours truly. Cu placere.
Daca s-ar face scanarea tuturor obiectelor de arta din lume, ne-ar durea fix in pula cine e proprietarul, in care muzeu se afla, etc.
Evident, le-ar scadea si valoarea dramatic, pentru ca oricine, de oriunde, ar putea sa se uite la ele , sa faca zoom, sa le roteasca, detaliu maxim.
Pentru ce cacat sa mai mergi la muzeu si sa dai bani ?
M-am razgandit. E fructul abandonat al iubirii intre un neaderthal boy si o curva nifomana preistorica homo sapiens.
Cine pula mea da bani pentru cacatul ala?
Ar fi frumos sa am lovele sa o cumpar si s-o bat cu ciocanul in direct, pe tvr1, la „Viata satului”. E un cacat hidos.
Sunt destul de sigur ca Brancusi a fost un geniu. Nu un geniu al artelor plastice ci un „marketer” de geniu. Daca ne-ar fi fost contemporan sigur ajungea milionar in Euro din vanzarea a gainat de codobatura pe post de remediu pentru cancer. Prin tele-marketing! N-a reusit in Romania pentru ca nu avea talent si nici o poveste de spus (mana intinsa care nu spu…..) iar frantujilor li s-a parut a fi misto sa demonstreze ca se pricep la arta mai bine decat niste vlahi semi-barbari (plus poveste misto). Pietroiul cu sindrom Dawn demonstreza ca, pentru unii, celebritatea este arta si valoare, IMHO. Tot ce-i scris mai sus este bazat pe opinie si nu suporta contra-argument!
Cica ne-o cumpara TVR-ul. Oamenii organizeaza un teledon si chiar ca nu exista vreunii mai priceputi care sa stea cu mana intinsa.
Romania, se poate in continuare sa aruncam banii pe fereastra, ah 60% din populatie inca se c**a in curte ? Stai parcat omule, avem bolovanul pamantului in patrimoniu, facut de un roman care a plecat in alte tari ca aici nu se mai putea.
Dacă și la textul ăsta o să te mai interpeleze careva cu „coae”, înseamnă că ți-ai răcit buricele degetelor degeaba, pe tastatură.
Deci nu ne-a furat, inrobit si chinuit nimeni, dar Vlad Tepes era de o moralitate indoielnica ca asa i s-a sculat lui.
Da, il durea in cur de moralitate, corect. Dupa ce a fost prizonier la cocalarii care furau si violau femei si copii (ca sa ii faca pe labagiii aia de romani sa mai dea niste galbeni d-o cafea la nisip acolo, si-asa sunt vai mortii lor) invatase cum sta treaba cu coranul, cu astea…de ce le e frica la cocalari. Si s-a apucat sa-i intepe si sa dea foc primprejur p-acolo. Da, era naspa rau pentru turci, aia au vazut iadul pe pamant cand au calcat la el in tara. Moralitate? Da, n-avea absolut nici o treaba cu moralitatea dupa ce l-a luat Mehmed de la ta-su si l-a pus sa faca ce vrea pula lui. Era un produs al mediului inconjurator, dar n-a vrut sa se-ntoarca cu curu, si sa-i lase p-aia sa ne futa si mai tare, „ca si-asa suntem pielea pulii”.
asa era omu? in capul tau sau in dovezile istorice? ca in cele din urma sunt putine chestii. putem fabula oricat in schimb. ar fi putut fi si ninja. de ce nu? nici o dovada istorica nu opreste sa se fi antrenat cu ninja.
Daca am ajuns la „Trebuie sa se poate”, inseamna ca suntem cam disperati sa facem ceva sa functioneze.
Aici greșești Centaure. Dacă vecina cu piscină duce lipsă de pulă, ce faci?
Alt pornografie patriotic
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=862979393833867&id=356579791140499
Simpatic articol. Daca este adevarat ce scrie ar fi super.
Hai ca partikip.. Trebuie sa partikip.
E un video de prima mana, slab facut deoarece banii trebuie investiti in cumintenia pamantului (care nu prea e cuminte, daca a plecat de acasa).